Sinds de nieuwe outlook versies van Microsoft Outlook, probeert Outlook als "man-in-the-middle", de email bij onze server op te halen. Dit zorgt soms voor problemen en is daarom belangrijk dat je het uitzet. Ook om privacy redenen kan het zo zijn dat je niet wil dat een Amerikaanse partij tussen jouw email account bij GetHost zit. Deze handleiding is geschreven voor Mac, maar zal op kleine verschillen na ook met Outlook voor Windows werken.
Stap 1: Ga in Outlook naar accountinstellingen om een nieuw account toe te voegen.
Stap 2: voer je email adres in en klik op doorgaan.
Stap 3: klik op niet IMAP (ondanks dat we wel een IMAP gaan toevoegen!)
Stap 4: Zet "Synchroniseren met Microsoft Cloud" uit.
Stap 5: Klik opnieuw op "IMAP".
Stap 6. Vul je gegevens in.
Bij email adres: je eigen email adres.
IMAP-gebruikersnaam: je email adres.
IMAP-wachtwoord: het wachtwoord behorend bij je email adres (deze zal waarschijnlijk afwijken van je DirectAdmin wachtwoord of GetHost-portaal login, je hebt die zelf kunnen verzinnen bij het aanmaken).
IMAP-server voor inkomend: mail.jedomeinnaam.nl (in ons geval is het domeinnaam gethost.nl, vervang dit in je eigen domeinnaam)
Poort: 993
SSL gebruiken: Aan
SMTP-gebruikersnaam: je email adres.
SMTP-wachtwoord: hetzelfde als je IMAP wachtwoord.
SMTP-server voor uitgaand: mail.jedomeinnaam.nl (in ons geval is het domeinnaam gethost.nl, vervang dit in je eigen domeinnaam)
Poort: 587
Versleuteling: StartTLS (wijzig zo nodig "SSL gebruiken om verbinding te maken") soms werkt SSL wel over poort 465.
Stap 6: Klik op account toevoegen.